середу, вересня 14

“Етичний промах”: Шендерович прокоментував скандал із “Кварталом 95” (ВІДЕО)

Студія “Квартал 95” під час свого скандального виступу на фестивалі в Юрмалі зазнала “етичного промаху”.



Таку думку в інтерв’ю висловив російський публіцист Віктор Шендерович. Сообщает http://varota.com.ua/

“Тут багато ниточок заплетено, і я хотів би їх розплести… Є перша тема: це тема дозволеного для сатири, для самоіронії. Моя відповідь: немає жодних заборон. Можна все і можна як завгодно жорстоко. Не подобається – не читай, не дивися. Гул, який піднімається у відповідь на жарт, у відповідь на сатиру, це виття людини, якій не сподобалося своє відображення в дзеркалі, як правило, саме так”, – сказав він.

“На цей випадок у Пушкіна сказано: “Приємно, якщо він, друзі, завиє здуру: “Це я!” Ось це виття здуру, коли “патріоти” негайно починають на будь-який жарт на адресу нації вибудовуватися у стрункі ряди і йти тевтонською свинею атакувати сатирика, це сумно. І тут треба поставити подвійну тактову межу: з цією темою для мене все зрозуміло. Це люди, які влаштовують уже державний скандал. Тому що якщо він просто через смак, як я вже сказав, то ти просто перестаєш дивитися – і все. І рейтинги падають”, – додав письменник.

При цьому Шендерович зазначив, що номер “Кварталу 95” був недоречним для виступу за кордоном.

“У того ж Пушкіна сказано в знаменитому листі Плетньова: “Я, звичайно, зневажаю вітчизну мою з голови до ніг – але мені прикро, якщо іноземець розділяє зі мною це почуття”. Про що це? Про те, що можна скільки завгодно різко відгукуватися про себе, про свою Батьківщину – і жоден “патріот” не має права тебе зупиняти і вчити тебе патріотизму. А далі вже питання етики і того ж смаку. Умовно кажучи, я сам із задоволенням розповідаю єврейські анекдоти, зокрема найжорсткіші. В інших компаніях мені здається це абсолютно доречним. Але на концерті самодіяльності охоронців Освенцима сміх над єврейськими анекдотами і національними якостями євреїв мені здався б недоречним”, – наголосив публіцист.


“Я думаю, що “Квартал 95″ виконав свій номер трохи на автопілоті, не надавши значення етичній складовій. Мені здається, ми маємо справу просто з етичним промахом. Але це – ніщо в порівнянні з виттям і закликами до розправи, які пролунали на їхню адресу після цього”, – резюмував Шендерович.



Відео: Громадське



Як повідомляв “Обозреватель”, український актор і шоумен Володимир Зеленський зі студією “Квартал 95” опинився в епіцентрі гучного скандалу після виступу на фестивалі в Юрмалі.

Зеленський у своєму номері, пародіюючи президента Петра Порошенка, виставив Україну “жебраком” і порівняв з “актрисою німецького фільму для дорослих”, яка “готова прийняти будь-яку кількість і з будь-якого боку”. “Що таке Україна і чому в неї сьогодні вигідно викидати свої гроші? Вибачте, вкладати. Ми досягли нового рівня економіки – називається жебрацтво”, – заявив Зеленський.