середа, травня 4

ПОРОХОБОТИ – МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?

Травневі вихідні не дуже зручний час для інформаційних воєн, однак саме у цей період в українському Інтернеті почали активно обговорювати матеріал під назвою “Сліпий траст. Схема роботи проекту «Порохоботи»”.
Ми не беремося оцінювати достовірність даної інформації і пропонуємо вам зробити власні висновки: Сообщает http://intermarium.com.ua/

“За останні три роки український сегмент Facebook перетворився на майданчик по використанню різних політтехнологій і маніпуляцій. Попереду планети всієї – Банкова. Армія ботів під керуванням професійних маніпуляторів покликана створювати позитивний імідж своєму головному патрону Петру Порошенку і інформаційно знищувати його політичних конкурентів. Їх масштаби роботи в ФБ вражають – в схемі задіяні десятки професійних топ-фахівців, а також сотні «порохоботов» різного рівня. Охоплення аудиторії – сотні тисяч користувачів щодня. Головною умовою їх роботи є конфіденційність – практично всі вони публічно позиціонують себе незалежними фахівцями. По суті, це обман, з масштабами якого сегмент українського Інтернету досі ще не стикався.

За допомогою деяких інсайдів і ретельного аналізу відкритих джерел ми відновили схему роботи «порохоботів» і основний контент, яким вони користуються в своїх маніпуляціях.

Ідеологічний блок

За принципом роботи «ситуативної кімнати» на Банковій розробляється основне позиціонування Порошенка і його партії в медіа та соцмережах. На підставі ідеологічних маркерів розробляються конкретні теми і меседжі.

Ідеологічний супровід

Олег Медведєв покликаний контролювати втілення ідеологічних смислів «в життя». Особистий спіч-райтер Порошенка в рідкісних випадках може особисто вести інформаційну війну на своїх сторінках. Його головне завдання стежити, щоб працювала сама система.

Модератор ФБ-сітки

Віктор Уколов (публічно позиціонує себе, як фрілансер) розробляє безпосередні «темники» для роботи «порохоботів». Крім негласної розсилки інформації спікерам партії і «порохоботам» він публікує меседжі Банкової під виглядом власної думки. Основні ресурси розміщення: ФБ і блог на «Українській правді». Ці ж меседжі розганяються «ломами» і «жужарямі» в мережі.

«ЛГД-ботів бригадир»

Найактивнішим «порохоботом» в ФБ є «політичний оглядач» Павло Нусс. Крім поширення інформації, він також безпосередньо займається оперативним контролем роботи «ботів», направляє їх у потрібне русло.

«ЛГД – боти»

ЛГД-бот – це лідер громадської думки в соціальних мережах, який використовує свій вплив для поширення потрібної замовнику інформації. Ми подаємо їх по ревалентності (критерії – охоплення власної цільової аудиторії, активність і «взаємодопомога» між собою). Їх головним завданням є – «запакувати» меседж під свою аудиторію, розмістивши на своїй сторінці в ФБ. Також на них покладено обов’язок активно дискутувати з коментаторами під постами. «ЛГДб» активно репостять і шерят один одного. Часто використовується прийом, коли «автором» висновків є один з них, а інші активно репостять інформації і «підтакують» до такому «геніальному» висновку.

Окремих спікерів задіюють під спеціальні гарячі теми, але вони не працюють по всьому спектру меседжів. По суті, мова йде про аутсорсинг.

«Жужарі»

Це, як реальні користувачі з невеликим охопленням аудиторії, так і «віртуальні душі» (роботи). Їх завдання поширювати інформацію (репост) і коментувати пости «Ломов». Тим самим, створюючи видимість масштабної громадської підтримки.

Спеціалізована фірма «Postmen» забезпечує технічну підтримку проекту. Створення «віртуальних душ» і пабліків також їхня справа.

Як і “незалежні експерти”, “Postmen” публічно замовчує факт роботи на команду Порошенко. Засновник компанії Ярослав Ведмідь лише скромно підкреслює: “У Порошенка вже понад 1,5 мільйона фоловерів в основних соціальних мережах. Більше, ніж у будь-якого українського бренду.”

Роль партійного офісу БПП

Головні посили розробляються на Банковій, а штабу партії відводиться в даному проекті не ключова роль. Прес-служба партії ще в минулому році доносила прес-службам регіональних осередків інформацію про структуру роботи пабліків (тематичних груп в соц-мережах) на місцях. Також наполегливо рекомендуючи працівникам штабів лайкати потрібну інформацію. Правда, ми уважно проаналізували пропоновані пабліки (ідея розроблена «Postmen») і виявили, що реально працюють не більше десятка таких регіональних сторінок. Суть пабліків була в тому, щоб створити окремий майданчик для спілкування на місцеві теми з тим, щоб «вливати» туди потрібну інформацію. Але, мабуть «злив» у ЗМІ, трохи змусив розробників змінити свої плани.
А ось решта схеми «порохоботів» працює невтомно і день, і ніч. Сотні тисяч людей дізнаються, як треба любити Порошенко і ненавидіти його конкурентів. І все це під маскою незалежних експертів під надійним крилом Банковій!”