Нові правила торгівлі з Євросоюзом мають як свої "плюси", так і "мінуси", впевнені українські економісти. Про це пише Сегодня, передають Патріоти України.
Це повинно було допомогти Україні вийти з кризи. В результаті, наші виробники заощадили близько $ 4 млрд. Тепер наша черга відкрити свої ринки для ЄС.
"Наші мита складають 10% на продукти і 5% - на промтовари, - розповідає економіст Андрій Блінов. - Це означає, що ціна в роздробі на імпорт відразу ж повинна знизитися на стільки ж. Поступово по 1-2% на рік зменшаться і митні збори, які, залежно від виду товару, складають 4-9% (9% - на автомобілі. - ред.). Але враховуючи, що ціни - у валюті, споживач може не помітити здешевлення товарів через девальвацію гривні".
Блінов вважає, що імпорт їжі не складе значної конкуренції нашій, оскільки привізні товари все одно виявляться дорожчими. Зате може подешевшати на 10% побутова техніка та оргтехніка. Наприклад, холодильники впадуть в ціні на 600-1000 грн і більше, мобільні телефони - на 150-500. А ось автомобілі, насамперед старі, не подешевшають, оскільки з 2016 р в Україні заборонено ввезення машин, що не відповідають екологічному стандарту Євро-5, а вони коштують чимало і повинні бути не старше 2010 р. - роз'яснив гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
За словами президента Украналітцентра Олександра Охріменка, з 1 січня 2016 р тільки почнеться процес створення зони вільної торгівлі з ЄС, який, згідно з текстом угоди, розрахований на 10 років. "Процес йде з травня 2014 р., але дуже повільно, оскільки ринок ЄС забюрократизирований і щоб українцям туди пробитися, треба отримати підтвердження, що їхня продукція відповідає євростандартам. Наші бізнесмени поки не готові, але багато хто вже адаптує техпроцеси - говорить він. - Реальні результати від асоціації з ЄС ми зможемо оцінити не раніше ніж через 10 років ".
Джерело: http://patrioty.org.ua/