Літак на сонячних батареях Solar Impulse 2, пілотований швейцарцем Андре Боршбергом, вирушив у політ через Тихий океан.
Більшу частину цього часу Боршберг не буде спати, спати він зможе лише уривками по 20 хвилин.
Хід польоту щохвилини контролюється диспетчерською в Монако. Метеорологи й організатори перельоту постійно оновлюють інформацію, обираючи оптимальний маршрут. Адже літаку, на борту якого немає ні краплі палива, для успішного польоту на настільки далеку дистанцію (8 тисяч кілометрів) потрібні не лише попутний вітер, але й безхмарне небо, аби розташовані на крилах фотоелементи отримували максимум сонячної енергії.
До настання сутінків літій-іонні батареї літака мають бути повністю заряджені, інакше енергії не вистачить до світанку.
На ранній стадії польоту, якщо погода різко зіпсується чи трапиться серйозна технічна проблема, Боршберг зможе розвернути літак в Китай або здійснити посадку в Японії.
Але настане момент, коли такої можливості у нього вже не буде - і тоді льотчик має бути готовий до вимушеної посадки на воду.
У такому випадку посадка буде проводитися в автоматичному режимі. Щоб не отримати у воді електрошок, пілот буде вимушений залишити літак з парашутом і чекати на рятувальне судно в гумовій шлюпці.
Транстихоокеанський переліт планувався на кінець квітня, але був затриманий через несприятливі погодні умови.
Джерело: http://www.ukrinform.ua/ukr/